Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Érzelmi felszabadulás technika (EFT) 2.

2010.10.08

Negatív érzelmek keletkezése és feloldása 2.

részlet az ÉFT (Érzelmi Felszabadulás Technika) kézikönyvéből

 

© Gary Craig @ www.emofree.com

Hungarian translation © Csontos Ágnes 2007@ www.emotionalfreedom.net

 

(Az 1.részben tárgyalt elméletek után most következzen  a gyakorlat. Olyan mantrákat gyűjtöttünk össze, amellyel az érzelmi blokkok oldhatók. Bár az EFT technika nem csak arról szól, hogy ezeket a mantrákat modogassuk, véleményem szerint mégis ebben rejlik a titok, ez a lényeg, mert minden fejben dől el, vagyis gondolati síkon. Ami megszületik a gondolataidban, az fog megjelenni később valóságodban is. Előfordulhat persze, hogy ezeket a mantrákat időről-időre meg kell ismételned, de ez természetes, hiszen amit éveken át rosszul begyakoroltál és a tudatalattid részévé tettél, azt egy szempillantás alatt felülírni nem is lehet. Az ismétlés tehát szükséges.) – (Ildikó)

 

Íme tehát egy pozitív gondolat-gyűjtemény, amellyel felülírhatod a rosszul rögzült gondolati mintáidat. (Elkészítted ugye a listát, hogy mely problémáktól szeretnél megszabadulni?)

Affimációk (alapállítások), melyeket mantraként mondogatunk:

Bár van ez a …………….., mégis mélyen és teljes egészében elfogadom

magam.

 

Az üres helyet a probléma/érzés rövid leírása tölti ki.

 

 

Variációk:

Elfogadom magam, bár van ez a ……….

Bár van ez a ……., mégis mélyen, és igazán elfogadom magam.

Szeretem és elfogadom magam, bár van ez a …….

 

 

 További példák:

 

-Bár szörnyű lámpalázam van, mégis mélyen, és teljes egészében

elfogadom magam.

-Bár rettentően fáj a fejem, mégis mélyen, és teljes egészében elfogadom

magam.

-Bár dühös vagyok az apámra, mégis mélyen, és teljes egészében

elfogadom magam.

-Bár még mindig kínoz ez a háborús emlék, mégis mélyen, és teljes

egészében elfogadom magam.

-Bár a nyakam merev, mégis mélyen, és teljes egészében elfogadom

magam.

-Bár szinte minden éjjel rémálmaim vannak, mégis mélyen, és teljes

egészében elfogadom magam.

-Bár rettentően kívánom az alkoholt, mégis mélyen, és teljes egészében

elfogadom magam.

-Bár rettegek a kígyóktól, mégis mélyen, és teljes egészében elfogadom

magam.

-Bár depressziós vagyok, mégis mélyen, és teljes egészében elfogadom

magam.

 

Miután a tudatalatti elme mindent szó szerint vesz, a pótlólagos

köröknél ki kell hangsúlyozni azt, hogy most már csak a maradék problémán

dolgozol. Tehát eszerint kell módosítani az  affirmációt (alapállítást),

 

Íme a módosított affirmáció:

Bár még mindig van valamennyi ……………….(problémám), mégis mélyen

és teljes egészében elfogadom magamat.

Kérlek, vedd észre, hogy a hangsúly ott van, hogy „még mindig” és ott,

hogy „valamennyi”. Ezzel az affirmáció a figyelmet a maradék problémára

irányítja, tehát valahol elismeri, hogy a probléma egy része már meg lett

oldva, és most a maradékon dolgozunk. Ezt az apró módosítást igazán

könnyű elvégezni, és egy idő után teljesen természetesnek és magától

értetődőnek fogod érezni.

 

Példák:

 

-Bár még mindig van egy kis lámpalázam, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár még mindig fáj a fejem egy kicsit, mégis mélyen, és igazán elfogadom

magam.

-Bár még mindig kissé dühös vagyok az apámra, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár még mindig kínoz kissé ez a háborús emlék, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár egy kissé még mindig merev a nyakam, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

- Bár még mindig van néha rémálmom, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár időnként még mindig kívánom az alkoholt, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár még mindig félek egy kissé a kígyóktól, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

-Bár még mindig egy kicsit depressziós vagyok, mégis mélyen, és igazán

elfogadom magam.

 

Ezután a 0-tól 10-ig terjedő skálán becsüld meg a félelem intenzitását, amelyet most érzel, mialatt pl.a pókra gondolsz. Ha most úgy érzékeled, hogy a pókra gondolva 7-es intenzitású félelmet érzel, akkor, ez a szám mint viszonyítási pont szolgálhat, amikor egy kör után újra elképzeled a pókot, és megint megbecsülöd az esetlegesen rád törő félelem erősségét. Ha ekkor mondjuk 4-re értékeled az intenzitást, akkor további körre, vagy körökre van szükség ahhoz, hogy a problémát véglegesen megold, vagyis amíg az intenzitás lemegy 0-ra.

Fontos tudatában lenni annak, hogy érzelmi problémák esetén előfordulhat, hogy a páciens mindaddig semmiféle könnyebbséget nem

tapasztal, amíg a probléma összes aspektusát nem sikerült 0-ra. Ezt a jelenséget még jobban megvilágíthatjuk, ha a fizikai gyógyulás mechanizmusával hasonlítjuk össze.

Ha például egy időpontban a fejed, a fogad, és a gyomrod is fáj, akkor

mindaddig nem fogod magad tökéletesen egészségesnek érezni, amíg mind a három különböző fájdalomtól meg nem szabadultál.

A fentiek után most szeretnélek megismertetni az ÉFT egy másik

fantasztikus jellegzetességével, amit én úgy hívok, hogy az Általánosító

effektus. A jelenség lényege az, hogy ha néhány egymással összefüggő

problémát sikeresen megoldottál az ÉFT segítségével, nagy esély van arra,

hogy az energiarendszered általánosított, és az összes többi hasonló jellegű

problémád is megoldódott. Ha például valakinek van legalább 100 traumatikus emléke arról, hogy milyen rosszul bántak vele, és mondjuk 5-10 specifikus emlékét az ÉFT segítségével semlegesítette, minden valószínűség szerint azt találja, hogy az összes többi emlékkel kapcsolatos negatív érzése is elpárolgott.

Van, akik számára ez meglepő, hiszen annyi traumát éltek át éltükben,

hogy hitük szerint csak végtelen kezelések hosszú sorozata hozhat  enyhülést a szenvedésre. Szerencsére ez nem így van… legalábbis nem ez a jellemző.

Az ÉFT gyakran az egész erdőt lepucolja a színről mindössze fél tucat fa

kidöntése által.

 

Néhány érdekesség az affirmációt (alapállítást) illetően…

-Nem számít, hogy elhiszed-e amit az affirmációban állítasz – elég ha csak

mondod.

-Jobb, ha érzéssel és nyomatékkal mondod az affirmációt, de ha csak

rutinszerűen ismételed, akkor is működik.

-Legjobb az affirmációt hangosan ismételni, de ha olyan helyzetben vagy,

hogy ez nem kívánatos, és csak az orrod alatt tudod elmormolni, vagy csak gondolatban elismételni, akkor tedd ezt. Több mint valószínű, hogy így is működni fog.

 

Most pedig láss munkához!

 

 

-----------------------------------------------------

Kapcsolódó témák:

 

 https://leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/eft_-1_.html

 

  www.leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/a-pozitiv-gondolkodas-7-dimenzioja

 www.leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/mantrak

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.