Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Érzelmi felszabadulás technika (EFT) 1.

2010.10.08

Negatív érzelmek keletkezése és feloldása 1.

részlet az ÉFT (Érzelmi Felszabadulás Technika) kézikönyvéből

 

© Gary Craig @ www.emofree.com

Hungarian translation © Csontos Ágnes 2007@ www.emotionalfreedom.net

 

„A negatív érzés azért jön létre, mert olyan gondolatok, vagy események

foglalkoztatnak, amelyek az energiarendszeredben egyensúlyfelbomlást

(rövidzárlatot) hoznak létre. Ha nem gondolsz ilyen gondolatokat, vagy nem emlékezel a zaklató eseményekre, akkor az energiarendszerben az energiák áramlása akadálytalan, tehát normálisan funkcionálsz. A blokk, az energiaegyensúly felbomlás a negatív gondolat/emlék hatására jön létre, és ez lesz a negatív érzés közvetlen kiváltója.

Ha például valakinek tériszonya van, ezt nem fogja érzékelni akkor, ha

egy viccmagazint olvas éppen, hiszen akkor nem erre az érzésre van

ráhangolódva.

A negatív énkép okozója azon negatív érzelmeink felhalmozódása, amelyeket saját magunkkal szemben érzünk.

 

 

Elgondolkodtál valaha azon, hogy miért van az, hogy…….

… a hivatásos sportolók időnként olyan rosszul teljesítenek?

Ez a jelenség minden logika ellen szól, hiszen nincs fizikai magyarázata

annak, hogy az illető olyan mértékben szintje alatt teljesítsen. A sportoló

fizikailag ugyanolyan jó formában van a rossz teljesítmény esetében is, mint amikor jól teljesített, hiszen edzésben van, tehát logikusan mindig szinte ugyanúgy kéne teljesítenie. Miért vannak hát olyan nagy különbségek az eredményben?

….olyan nehéz függőségektől megszabadulni? Végül is a függőségtől szenvedő személy általában meg akar szabadulni káros szenvedélyétől. Többnyire nagyon jól tudják, sőt el is ismerik, hogy káros szenvedélyük tönkreteszi az egészségüket, kapcsolataikat, lehet, hogy egész életüket is. Mégis tovább folytatják . Miért?

…..a depressziót szinte lehetetlen gyógyítani. Ez az egyik legnehezebben gyógyítható pszichológiai probléma. Ha hagyományos módszerekkel próbáljuk meg kezelni, a páciens évekig járhat költséges kezelésekre, és ha egyáltalán van valami javulás, az csak nagyon lassan következik be. Miért?

….időnként saját magunkat szabotáljuk, gyakran úgy, hogy ennek nem is vagyunk tudatában. Ha például megpróbálunk lefogyni, vagy megtanulni gyorsabban olvasni, azon kaphatjuk magunkat, hogy öntudatlanul régi, kényelmes viselkedési mintáinkat használjuk az újak helyett, és így persze saját magunk leszünk minden pozitív változás kerékkötői. Miért?

….a gyógyulás időnként olyan hosszú időt vesz igénybe?

Az a megfázás például, ami hetekig vissza-visszatér, a kificamított boka, vagy törött csont, ami csak nem akar összeforrni, a fejfájás, vagy egyéb fájdalmak, amelyek életünk állandó kísérőivé válnak..Van úgy, hogy hiába teszünk meg mindent, egyes betegségek egyszerűen ellenállnak minden

gyógyítási szándéknak. Miért?

Az ok a test energiarendszerében keresendő. Ez az oka annak a jelenségnek, amit úgy hívunk, hogy saját magunk szabotálása. Ezért van az, hogy időnként úgy tűnik, mintha mi magunk lennénk saját magunk legádázabb ellenségei, és képtelenek vagyunk megteremteni a változást életünkben, amire pedig teljes szívvel vágyunk.

A fenti példákon kívül ez a szabotálási mechanizmus az oka annak is, hogy sokan hiába szeretnének jobb anyagi körülmények közé kerülni,

képtelenek a fizikai világban manifesztálni ezt a vágyukat, vagy hiába

tehetségesek, nem képesek területükön igazi átütő sikert elérni. Ez az

önmagunk szabotálása lehet az oka például az olyan pszichológiai

blokkoknak, mint az írói blokk, vagy az olyan tanulási korlátoknak, mint a

diszlexia.

Mi okozza a Pszichológiai Reverziót? A gyökerek a negatív gondolkodásban keresendők. Még a legpozitívabban gondolkozó személyeknek is lehetnek tudat alatt gyakran ismétlődő negatív, önrongáló hiteik, gondolataik. Minél több ilyen gondolatunk van, annál fogékonyabbak vagyunk a PR jelenségre.

Vannak olyanok, akiknek egész lényét átjárja a negatív gondolkodás. Ez

minden tevékenységükre - és végső soron – egész életükre rányomja a

bélyegét. Ezek azok akiknek soha semmi sem sikerül – ők az örök vesztesek, akik állandó sirámaikkal környezetük életét is igyekszenek megkeseríteni. Azokat, akik életük minden területén megjelenítik a pszichológiai reverziót, hívhatjuk úgy is, hogy “masszívan reverzibilis

személyek”.

Miután a pszichológiai reverzió oka a negatív gondolkodásban rejlik, azt

hiszem nem meglepő, hogy egy semlegesítő hatású affirmációt , azaz alapállítást  használunk a korrigálására. (Pozitív gondolatokkal cseréljük le a negatívokat.)

 

1. Készíts egy listát amelyre felírsz minden egyes fájdalmas és /vagy

kellemetlen specifikus eseményt amelyet valaha átéltél. Ha nem találsz legalább 50-et, akkor vagy lagymatagon végzed a feladatot, vagy valamely más planétán éltél eddig. Vannak akik százával találnak ilyen eseményeket emlékeikben.

2. Mialatt a listát készíted, lehet, hogy úgy találod, hogy egy-egy múltbeli esemény a jelenben már nem okoz kellemetlen érzést. Ez teljesen normális. Azért vedd fel ezeket az eseményeket is a listádra. Maga az a tény ugyanis, hogy emlékszel rájuk jelzi, hogy dolgoznod kell még rajtuk.

3. Mindegyik emléknek adj egy címet, mintha egy kisfilm lenne. Példák:

„Apa megütött a konyhában” – „Elloptam Zsuzsi szendvicsét” –„Megcsúsztam, és majdnem beleestem a szakadékba” – „Harmadikos

koromban, amikor beszédet kellet mondanom, az egész osztály rajtam

röhögött” – „Anyu 2 napra bezárt a kamrába” – „Mrs. Adams azt mondta,

hogy hülye vagyok”.

4. Amikor kész vagy a listával, válaszd ki a legvaskosabb „fákat” a

negatív érzelmi „erdődből”, és kezd el ezeket kezelni egészen addig,

míg vagy nevetsz az egészen, vagy képtelen vagy fókuszálni az emlékre

(lehet, hogy egyszerűen unalmasnak tűnik). Figyelj arra, hogy a kezelés

során felmerülő aspektusokat, mint „önálló fákat a negatív erdőben” külön le kell kezelni. Az is nagyon fontos, hogy csak akkor lépj át a következő

specifikus emlékre, ha az előzőt már teljesen semlegesítetted.

Dolgozz fel legalább egy kisfilmet (specifikus eseményt) naponta…de még jobb, ha 2-t vagy 3-at……három hónapon keresztül. Ez csak néhány percet vesz igénybe naponta, és ebben az ütemben haladva 3 hónap alatt mintegy 90-270 specifikus emléket tudsz feldolgozni. A 3 hónapos munka letelte után figyelj oda arra, hogy mennyivel jobban érzed magad a bőrödben. Az is feltűnik majd, hogy mennyivel nyugodtabb vagy, és mennyivel nehezebb kihozni a sodrodból. Figyeld meg mennyivel jobbak a

kapcsolataid, és hogy egy csomó olyan problémád, amellyel eddig

terapeutához jártál észrevétlenül felszívódott. Próbáld meg ekkor felidézni

valamelyik specifikus élményedet, és figyeld meg, ahogy az egykor heves

érzelmi töltésű emlék szinte jelentéktelennek tűnik. Figyelj fel a

vérnyomásodban, szívverésedben és/vagy légzésedben beállott javulásra.

Jó módszer erre, ha a kezelések időpontját egy-egy rutinszerűen végzett tevékenységhez kötöd, mint például:

Reggel felkelés után

Este lefekvés előtt

Minden étkezés előtt

Valahányszor használod a fürdőszobát

Ezután naponta „vágj ki egy fát” az érzelmi erdődből. Ezt a folyamatot addig ismételgesd, amíg az összes negatív érzelem („fa”) el nem tűnt.”  (folytatása következik - EFT 2)

 

                                 *****

A megoldandó problémák, érzelmi feszültségek feloldásához tehát pozitív gondolatokat kell keresnünk, ezeket mondogatva és erősítve magunkban, hatalmas áttörés érhető el a múltbéli, vagy akár friss negatív élmények eltörlésében. Ily módon végtelen kreatív erő szabadul fel bennünk, gondolkodásunk, lelkiállapotunk, és közérzetünk drasztikusan megváltozik, javul, és napról-napra egyre jobban érezzük majd magunkat. –(Ildikó)

-----------------------------------------------------------------

Kapcsolódó témák:

https://leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/eft_-2_.html

 www.leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/a-pozitiv-gondolkodas-7-dimenzioja

 www.leleklanc.eoldal.hu/cikkek/pozitiv-gondolkodas/mantrak

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

:))...

(Ildikó, 2010.10.10 21:56)

És még működik is. :))
Érdemes kipróbálni, pillanatok alatt megteszi a hatást.
ÉN is csináltam, és időnként újra elő kell vennem, mert mindig akad vaalmi, vagy ismételni kell.
Jó munkálkodást! :))

EFT

(Mónika, 2010.10.10 16:41)

Nagyon tetszik ez a módszer!