Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Stresszoldás masszázzsal

2010.10.30

Masszázs - az egyik legjobb stresszoldó

A mai rohanó világban egyre többször szembesülhetünk azzal a problémával, hogy a stresszes életmód negatív hatással van az egészségünkre - annak érdekében, hogy testünk és lelkünk belső egyensúlyát megőrizzük, időt kell fordítanunk a pihenésre és a relaxációra. Erre nyújt megoldást a masszázs, mely nyugtató hatása mellett egészségünk megőrzésében is segítségünkre lehet. A masszázs az izomzat módszeres átdolgozása a kéz erejével (vagy valamilyen mechanikus eszközzel) élettani, gyógyító vagy rekreációs céllal. Az ember testét érő manuális mechanikai behatások részben közvetlenül, részben közvetve befolyásolják a sejtek és a szövetek működését, elsősorban helyileg (nedvkeringés, izomtónus), de a távoli szervekben is (zsigerek, központi idegrendszer).

 

Hatások

 

A masszázs alapvető hatása a vérkeringés megváltozása. Fokozódik a vérkeringés, a nyirokkeringés, megváltozik a szervezetben keringő vér eloszlása, a percenkénti pulzusszám és a vérnyomás. Emellett változik az anyagcsere, a testhőmérséklet, a légzés és fokozódik a vizelet kiválasztása, ezáltal a méregtelenítés. A masszázsterápia azonban nemcsak az izmokat, a bőrt és a vérkeringést frissíti fel, hanem csodálatos hatást fejt ki az idegrendszerre is, ezáltal csökkenti a stressz negatív hatásait.

 

Lábmasszázs

 

Fáradtság ellen kitűnő a lábmasszázs, emellett oldja a feszültséget és az egész testet ellazítja! A lábakon ugyanis számtalan reflexzóna helyezkedik el, melyeken keresztül a vegetatív idegrendszer elérhető.

Tipp: Nyugodtan végezd el akár saját magadon is a következő gyakorlatokat! Ülj le kényelmesen egy székre, jobb lábadat tedd bal térdedre, és kezdődhet a masszázs!

Gurigamasszázs

Ha valakinek a kézi masszázs túl fárasztó lenne, annak ajánljuk a gurigázást. Ha nincsen otthon külön erre a célra szolgáló lábmasszírozó gurigád, nyugodtan próbád ki teniszlabdával, fa- vagy üveggolyóval, melyet a talpak alatt ide-oda mozgathatsz.

Tipp: A lábmasszázsnál kevés olajat használj, hogy ujjaid ne csússzanak le.

Simítómasszázs


Fogd át a lábfejet úgy, hogy a hüvelykujjaid felül, a lábujjak mellett legyenek, a többi ujjad a talpat fogja. A hüvelykujjal dolgozz fel- és kifelé, majd csúsztasd vissza kezed a lábujjakhoz.

Lábujjmasszázs


A lábujjakat mozgatva lazítsd el és melegítsd be a lábnak ezt a részét. Minden lábujjat külön-külön masszírozz meg. A lábujjakat nyomd és forgasd minden irányba, majd húzd egy kissé magad felé.

Nyomómasszázs


Ujjaiddal támaszd meg a lábfej felső részét, hüvelykujjaid egymásra helyezve legyenek alul. Gyakorolj erőteljes nyomást a talpra 3-7 másodpercig. Vidd a hüvelykujjaid 0,5 cm-rel lejjebb, és ismételd meg a műveletet. Dolgozz egyenes vonalban a lábujjaktól egészen a sarokig.

Simítómasszázs


A kezelés a végéhez közeledik. Simítsd végig puhán a lábat, hogy a frissítő masszázs után megnyugodjék. A simítást mindkét kézzel végezd, majd engedd a kezed minden nyomás nélkül lefelé siklani.

 

Masszázsszótár

stressz a szervezet erős vagy gyakori megterhelésének hatására létrejött állapot
autogén tréning önmagunk ellazításának technikája
szomatikus testi, a testre vonatkozó
stimulál élénkít, serkent, ösztönöz
impulzus hirtelen rövid hatás, lökés

 

(forrás:Internet)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.