Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ételeink gyógyereje

2011.03.04

Ételeink gyógyereje

 

Teljesen köztudott,  hogy a gyógyszereink alapanyagát elsősorban növényi hatóanyagok képezik. És az is ismeretes, hogy minden (!) növényben található valamennyi baktériumölő hatóanyag.  A különbség annyi, hogy a gyógyszerek koncentrált mennyiségben tartalmaznak hatóanyagokat, ezért hatásuk rövid idő alatt megmutatkozik, míg  a növényekben ez a koncentráció kisebb, de hatásuk sokkal tartósabb, és nincs mellékhatás. Ha folyamatosan eszünk friss gyümölcsöt, zöldséget, vagy bármi egyebet, akkor gyakorlatilag állandó, kímélő módon gyógyítjuk magunkat. A gyógyító hatás lassú, de folyamatos, és tartós.

Röviden:  a megfelelő táplálkozás gyógyító erővel bír. És mennyivel élvezetesebb gyógyászati céllal enni, mint gyógyszert szedni! J Az alábbiakban – a teljesség igénye nélkül - összegyűjtöttem néhány ismertebb ételünk gyógyhatásait. Sok helyen a magas vitamin és ásványi anyagtartalomra nem tértem ki, melyek már alapvető ismeretnek számítanak, elsősorban az élettani hatásokra szeretném a figyelmet felhívni.

 

Alma: gyorsítja az emésztést, csökkenti a koleszterinszintet, stabilizálja a vércukor szintet, csökkenti a fejfájást.

Bogyós gyümölcsök (áfonya, szeder, ribizli, szőlő): remek antioxidánsok, megelőzik a szívbetegségeket.

Brokkoli: valóságos vitaminbomba, gyomorfekély és szívbetegségek megelőzésére is bevált.

Cékla: remek méregtelenítő, hangulatjavító, vérképző, és bőrbetegségekre is jó.

Citrusfélék: magas C-vitamin tartalmuk miatt nélkülözhetetlenek, frissítő, hangulatjavító hatásúak.

Csírák: magas vitamintartalom mellett, gyulladáscsökkentő, és emésztést támogató hatásúak.

Fokhagyma: serkenit a szívműködést, erősíti az immunrendszert, gátolja aza érelmeszesedést, a bél- és gyomorbetegségeket, csökkenti a vérnyomást.

Gabonafélék: (árpa, barna rizs, rozs, köles, hajdina, zab, tönköly) – tökéletes egészségvédelem. Vércukor szint csökkenő, vérnyomás csökkentő hatásuk, bélműködést segítő hatásuk jelentős.

Gumós zöldségek: remek antioxidánsok, erősítik az immunrendszert.

Hüvelyesek: (lencse, bab, borsó…és változataik) - segítik a bél működését magas rosttartalmuk miatt, stabilizálják a vércukor és koleszterin szintet. Remek fehérjeforrások.

Kakaó: kíváló antioxidáns, és antidepresszáns.

Kukorica: elősegíti a véráramlást, csökkenti a koleszterinszintet, elismert antioxidáns.

Méz: javítja az emésztést és a hangulatot, erősíti az immunrendszert, szabályozza a vérnyomást, nyugtat.

Olajos magvak: Remekl ellenszerei a megfázásnak, és kíváló salaktalanítók.

Paradicsom: vér és májtisztító, antioxidáns, csökkenti a ráncosodást.

Sárgarépa: megelőzi a daganatos betegségeket, erősíti az immunrendszert, a látást, méregteleníti a májat, serkenti a bélműködést.

Spenót: serkenti az emésztést, szabályozza a vérnyomást, antioxidáns, gyulladáscsökkentő, gyógyír  a csontritkulásra.

Sütőtök: antioxidáns, erősíti az immunrendszert, gátolj a a keringési betegségek kialakulását.

Tengeri halak: Kitűnő észélesítők.

Vadkáposzták: (brokkoli, kelbimbó, fejes és kelkáposzta, fodros kel) – elismert antioxidánsok, serkentik a bélműködést.

 zoldsegek.jpg

Ez itt természetesen csak ízelítő, hatalmas szakirodalma van a gyógyító ételeknek. Csupán egy kis kedvcsinálónak, érdeklődés felkeltésnek tekinthető ez a mini gyűjtemény. Azt lenne fontos tudatosítani magunkban, hogy az ételeinkkel is gyógyítunk, és egyéb természetgyógyászati eljárásokkal kombinálva (meditáció, talpmasszázs, illóolajok használata, hangterápia, …stb) leszokhatunk sok-sok gyógyszerről. Enni egyelőre muszáj, és kellemes élmény is. Az étkezés egy csöppnyi tudatossággal  lehetne egyben a terápiánk, a gyógyerőnk, a szupererőnk. Akinek szűk a pénztárcája, az gondolja végig, hogy mennyit költ gyógyszerekre. Ha ugyanazt a pénzt, amit nyugtatókra, altatókra, fájdalomcsillapítókra, emésztéskönnyítőkre…stb. elkölt, azt ezután az egészséges táplálkozásra fordítaná…kiderülne, hogy nem kerülne többe. És a jó közérzetről, vitalitásról már ne is beszéljünk, amit cserébe kapunk. A mellékhatásokról pedig el lehet feledkezni. Lassú, kiegyenlített, tartós gyógyhatás az eredmény.

Együnk tudatosan, éljünk jóízűen! J

 

Mindehhez pedig szeretnék ajánlani valódi gyakorlati segítséget is. Kállay Ildikó különleges egészségvédő receptjeit,  valamint lehetőséget arra, hogy otthonodban is megismerkedhess az elkészítésükkel. Ehhez látogasd meg az alábbi honlapot:

http://eletkert.wordpress.com/2011/03/03/akcios-tavaszi-tanfolyamok/